Hibridna tehnologija je definitivno budućnost kamionske industrije jer je u većini evropskih gradova na snazi restriktivni sistem koji od proizvođača traži da smanje emisiju štetnih gasova i buku. Jedan od pionira na tržištu je "Mercedes-Benc", koji je u svom logističkom centru u Germershajmu, nedaleko od Frankfurta, predstavio model "atego hibrid", nosivosti do 12 tona. Hubert Troska, direktor "Mercedes-Benc" kamiona, na promociji je naglasio da "atego hibrid" zadovoljava sve zahteve za "zelenim kamionima" i da se brzo pronaći svoje mesto u svakodnevnoj upotrebu. Razvoj hibridne verzije "atega", čija je standardna verzija 2009. zauzimala 28,3 odsto tržišta Evrope, trajao je više od 12 godina. Inženjeri su odlučili da u novom "ategu" kombinuju četvorocilindrični dizel motor od 4,8 litara i 218 KS sa elektromotorom maksimalne snage 60 konja i šestostepenim automatskim menjačem. Elektromotor se napaja iz efikasnih litijum-jonskih baterija poslednje generacije. Zahvaljujući "start-stop" sistemu uštedi se oko 15 odsto goriva, uz znatno smanjenje emisije CO2. "Mercedes-Benc" je pripremio i flotu od 50 hibridnih "atega" koji bi trebalo da potvrde ekonomičnost i vrlo dobru iskorišćenost hibridnih kamiona u realnim uslovima.
Hibridna tehnologija je definitivno budućnost kamionske industrije jer je u većini evropskih gradova na snazi restriktivni sistem koji od proizvođača traži da smanje emisiju štetnih gasova i buku.
Jedan od pionira na tržištu je "Mercedes-Benc", koji je u svom logističkom centru u Germershajmu, nedaleko od Frankfurta, predstavio model "atego hibrid", nosivosti do 12 tona. Hubert Troska, direktor "Mercedes-Benc" kamiona, na promociji je naglasio da "atego hibrid" zadovoljava sve zahteve za "zelenim kamionima" i da se brzo pronaći svoje mesto u svakodnevnoj upotrebu.
Razvoj hibridne verzije "atega", čija je standardna verzija 2009. zauzimala 28,3 odsto tržišta Evrope, trajao je više od 12 godina. Inženjeri su odlučili da u novom "ategu" kombinuju četvorocilindrični dizel motor od 4,8 litara i 218 KS sa elektromotorom maksimalne snage 60 konja i šestostepenim automatskim menjačem. Elektromotor se napaja iz efikasnih litijum-jonskih baterija poslednje generacije. Zahvaljujući "start-stop" sistemu uštedi se oko 15 odsto goriva, uz znatno smanjenje emisije CO2. "Mercedes-Benc" je pripremio i flotu od 50 hibridnih "atega" koji bi trebalo da potvrde ekonomičnost i vrlo dobru iskorišćenost hibridnih kamiona u realnim uslovima. Naime, kamioni su, pored strogih ekoloških normi, i dalje neophodni, jer bi, recimo, kamion nosivosti 40 tona trebalo da zamenite sa čak 17 lakih dostavnih vozila.
Motivacija za rad
Velika pažnja posvećena je i kabini kako bi se vozaču maksimalno olakšalo upravljanje u gustom gradskom saobraćaju. Preglednost je poboljšana, a mrtvi uglovi su neutralisani ugradnjom velikih retrovizora. Takođe, u kabini je korišćena kvalitetna plastika, kao i novi koncepti za odlaganje. Modifikovan je i multifunkcionalni upravljač i vozač se oseća kao da je za volanom klasičnog automobila. Na taj način, veruju u "Mercedes-Bencu", vozači će biti motivisani u radu, jer su im omogućen najbolji uslovi.
Ekonomični agregati
"Mercedes-Benc" je priliku iskoristio za promociju nove generacije kamiona "atego" i "aktros" s novim, modernijim izgledom. "Atego", nosivosti od 6,5 do 16 tona, pokreću savremeni dizel agregati u rasponu od 129 do 286 konja, koji zajedno s dugačkim servisnim intervalima, omogućavaju vlasnicima znatnu uštedu u eksploataciji. "Aksor" je 2005. godine uveden kako bi popunio prazninu između "atega" i "aktrosa", a pokreću ga motori maksimalne snage od 238 do 428 konja. Kao i "atego", snažni "mercedes-benc aksor" se odlikuje niskom potrošnjom i niskom cenom održavanja.